We zetten ons elke dag in voor uw welzijn, dat is onze missie. En voor het welzijn van de fragiele huid, door enerzijds verzorgingsproducten aan te bieden die steeds meer aan hun behoeften zijn aangepast en door anderzijds een totale transparantie te garanderen.

Maar ook voor het welzijn van onze werknemers, de boeren waarmee we samenwerken, onze leveranciers, en de armste en meest kwetsbare bevolkingsgroepen. Wij zijn ervan overtuigd dat vooruitgang en innovatie niet kunnen worden bereikt zonder een diep respect voor de mens te hebben.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-ENGAGEE-HOMME_FILLE_2021 1440x500

Een Stichting van openbaar nut

Het merk A-DERMA maakt deel uit van Pierre Fabre, een farmaceutische groep eigendom van een stichting van algemeen nut. Via langetermijnprogramma's draagt de groep ertoe bij de armste bevolkingsgroepen in de wereld betere toegang te geven tot hoogwaardige geneesmiddelen en zorg. 

Zo draagt elk verkocht A-DERMA-product bij tot deze hulpprogramma's, aangezien wij een deel van onze omzet aan de Pierre FABRE Foundation schenken. Dankzij de Pierre Fabre Foundation zijn wij, onze consumenten en onze partners in de gezondheidszorg allemaal op positieve wijze betrokken bij de toegang tot gezondheidszorg van de armste bevolkingsgroepen. Een geweldige manier om zin te geven aan consumptiegedrag. Telkens we voor één persoon zorgen, maken we van de wereld een betere plek.

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-ENGAGEE-HOMME_EXOMEGA_2021 577x577

Het creëren van nuttige dermo-cosmetica

De " patient centricity "-benadering houdt in dat de consument het middelpunt vormt van een innovatie, om zo samen de oplossingen van morgen te bedenken en ervoor te zorgen dat we nuttige producten creëren, producten die een echt verschil maken in het dagelijkse leven van mensen met een fragiele huid. 
Elke nieuwe ontwikkeling wordt geïnitieerd door goed te luisteren naar de behoeften van de consument en door een voortdurende dialoog te voeren, wat tegenwoordig wordt vergemakkelijkt door de vele mogelijkheden die de digitale technologie biedt. 

Een goed voorbeeld van een A-DERMA product dat voortgekomen is uit de samenwerking met Patient Centricity is Exomega CONTROL Emolliërende Spray: een snelle emolliërende verzorging bedoeld om de droge huid met neiging tot atopie dagelijks te verlichten. De formule kan in minder dan 1 minuut worden aangebracht dankzij het praktische en gebruiksvriendelijke karakter van het product, verpakt in een spray met een constante 360°-diffusie.

Eczeemstichting

De Stichting voor Eczeem is een ondernemingsstichting die in 2004 door Pierre Fabre is opgericht als reactie op de toename van het aantal verschillende vormen van eczeem.
Haar missie is de ziektelast voor patiënten te verminderen door therapeutische onderwijsprojecten in meer dan 20 landen te financieren.
Zij zet zich samen met patiëntenverenigingen en gezondheidswerkers in om therapeutische dwalingen tegen te gaan bij patiënten die maar al te vaak aan hun lot worden overgelaten.
A-Derma is al jarenlang partner van de Stichting voor Eczeem, waarbij het merk dermo-cosmetische oplossingen ontwikkelt die steeds beter zijn afgestemd op de behoeften van de droge huid die vatbaar is voor atopisch eczeem, zoals de EXOMEGA CONTROL verzorgingsproducten. 

Meer informatie over het EXOMEGA CONTROL-assortiment

AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-ENGAGEE-HOMME_FONDATION-ECZEMA_2021 577x577
AD_WEBSITE_BRAND-PAGE_DP-ENGAGEE-HOMME_GII_2021 577x577

Transparantie, een garantie voor vertrouwen

Omdat wij luisteren naar de bezorgdheid van de consument, zijn wij bij A-Derma volledig transparant over de samenstelling van onze producten. Elk van onze formules bevat precies de juiste hoeveelheid ingrediënten, die zorgvuldig werden geselecteerd voor een perfecte tolerantie en doeltreffendheid. Wij maken de samenstelling van onze producten toegankelijk en begrijpelijk. 
Transparantie en engagement is goed, het bewijzen ervan is beter. Daarom heeft onze groep een specifieke tool ontwikkeld: de Green Impact Index.
De functie? De milieu- en maatschappelijke effecten van onze producten meten en aldus nagaan hoe het ecologisch en maatschappelijke ontwerp ervan kan worden geoptimaliseerd, als onderdeel van een constant verbeteringsproces. Voor ons, maar ook voor onze consumenten, biedt de Green Impact Index volledige transparantie over onze producten.

De Green Impact Index uitgelegd

De strijd tegen verspilling aangaan,
De armste bevolkingsgroepen helpen

Als onderdeel van onze inzet voor de gezondheid en het welzijn van de gevoelige huid, doneert A-Derma alle onverkochte producten die nog geschikt zijn voor consumptie aan liefdadigheid.
Daarom zijn we een partnerschap aangegaan met Phenix, een Franse start-up die innovatieve oplossingen ontwikkelt om onverkochte voedingsmiddelen en non-foodartikelen een tweede leven te geven ten behoeve van mensen in precaire situaties.

Terug naar boven