PFDC_CONSCIOUS-CARE_notre-demarche-conscious-care-desktop

Conscious Care

Onze Conscious Care-aanpak

Door voor A-DERMA te kiezen, zet u onze Conscious Care-aanpak extra kracht bij.

Met een integrale, bewuste, toekomstgerichte aanpak en milieuzorg als uitgangspunten, werken alle merken uit de Pierre Fabre Group, waaronder A-DERMA, gezamenlijk aan de doelstelling van Conscious Care*: actief bijdragen aan het milieu- en ontwikkelingsbeleid voor cosmetica ten behoeve van onze ecosystemen, met oog op een welvarende toekomst. Dit vertaalt zich in een humanistische en geëngageerde aanpak ten dienste van het milieu, de wetenschappelijke vooruitgang en een verbeterde levenskwaliteit.
Door voor A-DERMA te kiezen, zet u onze Conscious Care-aanpak extra kracht bij en steunt u tal van concrete acties op sociaal en milieugebied. Onze gebundelde inspanningen stellen ons in staat om een verschil te maken en om van de wereld een betere plek te maken. 
* producten die ontwikkeld zijn vanuit het nut van een goede verzorging, gekoppeld aan het belang van milieu- en maatschappelijke betrokkenheid 
 
 

100%

van onze nieuwe producten is op maatschappelijk en milieuverantwoorde manier verwerkt.

97%

van onze producten wordt in Frankrijk ontwikkeld

89%

van onze actieve bestanddelen is van plantaardige oorsprong en afkomstig van planten die niet aan verdelgingsmiddelen blootgesteld worden

100%

van onze verpakkingen zal tegen 2025 gemaakt zijn van recycleerbaar materiaal, van natuurlijke oorsprong, of van composteerbaar gerecycleerd materiaal

Pierre Fabre interne bronnen

Behoud van het natuurlijke evenwicht

Al 60 jaar lang bundelen de merken van de Pierre Fabre Group hun wetenschappelijke expertise en hun kennis van de natuur om dermo-cosmetica te creëren die evenveel belang hechten aan de doeltreffendheid en de veiligheid van hun producten als aan uw welzijn. 
Onze doelstelling? Producten ontwerpen die het natuurlijke evenwicht van uw huid, haar en lippen respecteren, perfect afgestemd op de specifieke noden hiervan. 

 

Focus op het nuttige en essentiële

Onze selectie bestanddelen gebeurt exclusief op basis van de specifieke noden van ieder haartype, met de juiste dosering voorop. 
Wij hebben als uitgangspunt dat onze producten enkel het ‘nodige’ dienen te bevatten, niet meer en niet minder. Op deze manier worden er geen overbodige bestanddelen verwerkt in de formules van onze Concious Care-verzorgingsproducten.

 

Milieu en duurzame consumptie worden voorop geplaatst

Sinds 2019 wordt 100% van onze nieuwe producten op maatschappelijk en milieuverantwoorde manier verwerkt. Tegen 2023 zal dit principe toegepast worden op 50% van ons hele assortiment aanbod. 

Aan de hand van verbeterde verpakkingen perken we onze milieu-impact in en willen we een antwoord bieden op de klimaatuitdagingen van morgen. Tegen 2025 zal ons verpakkingsmateriaal voor de volle 100% uit gerecycleerd materiaal bestaan, dat ook na gebruik weer recycleerbaar is. Daarnaast zal het geheel vervaardigd zijn uit materialen van natuurlijke oorsprong, waardoor het composteerbaar is. 
10% van onze assortimenten zal beschikbaar zijn in herbruikbaar formaat (bulk, en eco-navullingen).

  • <span class="ezstring-field">AD_WEBSITE_BIOLOGY_LAIT-AR-RICHE_COCOON_LIFESTYLE_2021 368x449</span>
  • <span class="ezstring-field">AD_FB-IG_APPPLICATION_DERMALIBOUR-_REPAIRING-CICA-CREAM_POST-2021 368x449</span>
  • <span class="ezstring-field">AD_FB-IG_EXOMEGA_EMOLIENT-CREAM_BLURRED-BACKGROUND-WOMEN-CHILDREN_POST_2021_LIFESTYLE 368x449</span>
PFDC_CONSCIOUS-CARE_un-souci-transparence_DESKTOP

Met oog op transparantie

Tegen 2022 zullen al onze producten worden beoordeeld volgens de Green Impact Index, opgesteld door Green Mission Pierre Fabre. Hierin worden de milieu- en maatschappelijke effecten van ieder cosmetisch product beoordeeld volgens een rankingscore gaande van A, B, C tot D. Om onderdeel uit te maken van ons Conscious Care-assortiment, dient een product de rankingscore A of B toegekend te krijgen. 
Aan de hand van deze Green Impact Index zetten we alles in op transparantie, betrouwbaarheid en nut. Deze principes zijn sterk gekoppeld aan onze milieuvriendelijke aanpak en worden toegepast op iedere stap in onze productontwikkeling. Al dit stelt onze consumenten in staat om keer op keer de meest weldoordachte en verantwoorde productkeuze te maken. 

Beoordeling op basis van 20 criteria

Zoals de biologische afbreekbaarheid en natuurlijkheid van de formule, de koolstofvoetafdruk, het waterverbruik, de biologische landbouw, officiële certificeringen, MVO-engagementen.

GMPF_GREEN-IMPACT-INDEX_A 1980x650
PFDC_CONSCIOUS-CARE_ENGAGE_Innovation-verte_Desktop

Toegewijd aan meer natuurlijkheid en groene innovatie

Samen werken we elke dag aan meer natuurlijkheid in onze formules. Tot op heden is al 89% van onze actieve bestanddelen onttrokken uit op biologische wijze geteelde planten, of afkomstig van planten die niet aan verdelgingsmiddelen blootgesteld worden. Tegen 2025 zullen al onze nieuwe formules (met uitzondering van zonnebescherming) voor meer dan 90% uit bestanddelen van natuurlijke oorsprong bestaan. Dit ten opzichte van de 85% die we tot op heden handhaven in verschillende assortimenten.

PFDC_CONSCIOUS-CARE_une-volonte_production-locale-sourcing-durable_Desktop

Een engagement voor lokale productie en duurzame bevoorrading.

Voor wel 97% van onze producten die in Frankrijk vervaardigd worden, wordt een korte bevoorradingsketen doorlopen. CICA Crème Dermalibour+ is daar een mooi voorbeeld van: het terrein waar de biologische teelt van ons Rhealba® Haver plaatvindt, is gelegen op amper 50 km van de productielocatie zelf.

Daarnaast steunen we Bio Sud-Ouest France Commerce Equitable, de vereniging die instaat voor de correcte uitvoering van de lokale productie, de biologische landbouw en de korte bevoorradingsketens, en zich ontfermt over de landbouwers en hen voorziet van de nodige begeleiding en ondersteuning om hun werkzaamheden in de biologische landbouw te bevorderen.

De nodige, constante zorg voor onze consumenten voorop

We zetten ons dag na dag in om onze consumenten de juiste zorg te kunnen bieden, met oog op een verbeterde levenskwaliteit. Wij werken dagelijks samen met 30 patiëntenorganisaties aan nieuwe producten, diensten of digitale toepassingen wereldwijd, in de oncologie of de dermatologie.

... voor het algemeen welzijn en een verbeterde toegang tot de nodige zorgverlening, voor iedereen

Bij ieder merk uit de Pierre Fabre Group staat zorgverlening centraal met als doel bij te dragen tot een betere wereld.
 

  • <p>Foto: BEAX</p>
    Foto: BEAX
  • <p>Foto: BEAX</p>
  • <p>Foto: BEAX</p>
PFDC_CONSCIOUS-CARE_BRAND_DESKTOP
Terug naar boven